ikväll faller du


åter tillbaka i kalmar igen. det känns skönt och vara tillbaka till mitt. Skulle ha åkt alla redan vid två idga hade jag tänkt men jag kom inte från stan förrän klockan nästan var halv sju. Så typiskt.
Igår efter gästerna hade åkt hem drog jag till emelie. Den andra kunde jag ju inte sitta och vänta på. Nån måtta får de allt vara. Jag är ju trots allt en självständig kvinna, eller hur! Åkte in till emelie i hopp om att vi skulle överleva våra liv lite till. Men alltid när emelie och jag deppar ihop så kommer vi på konstiga saker. Så det slutade med att vid kvart i nio åker vi med två bilar hem till mig. Jag sminkar mig, åker med emelie in till stan igen men vinaren i högsta hugg. Börjar dricka och vid halv elva är de vi som drar oss ner mot alla dom två uteställena som finna i vetlanda. Och ni ska bara veta hur ratad jag blev när vi gick till hotellet. Det var ju självklart samma idiotvakt som stod där som på juldagen. Och på juldagen var ju då vakten släppte in mig två gånger utan att be om leg och som jag sedan sa till att han hade gjort och jag var minsann inte 23 än på 2 år. Så när vi kommer till hotellet och tror att det är 18 säger vakten till mig. Nähä tjejen, ikväll faller du. Du gjorde bort dig i torsdags, det är 25 ikväll. 25, va fan är de för ålder och vaddå gjort bort mig. Så helvete heller att jag gjorde bort mig, jag var fan bara ärlig och sa som det var. Att jag inte var 23 och att han hade gjort ett dåligt jobb som vakt och inte kollat alla leg. Skit på dig gubbe, du har då inget annat för dig än och stå där och tro att du har makt.
 Vi gick till UP istället och där var det minsann trevliga vakter och dom fick höra vilken kollega dom hade. Även Madde i dörren fick höra ett och annat av en förbannad sussie. Haha. Men väl inne på UP trodde jag nog att jag skulle dö eller något i den stilen. Ja, vi var ju varken fulla eller nyktra men vi såg ju vilka som inte hade kommit från vetlanda iaf. Stackars satar som står där på det lilla så kallade dansgolvet och kråmar sig. Killar, eller ja gubbar som inte får nåt och går in och stöter på småtjejer. Ja, välkommen till vetlanda säger jag bara. Vi var inte kvar så länge utan vi gick till Ladan istället och där var det nog inte mycket bättre heller. Emelie blev uppraggad av en liten kort karl och de blev hon då inte allt förtjust i. Vi träffade på gamla klasskompisar. "åh vad gör du nu, nähä, oj är du i kalmar/växjö. Åh så roligt" my ass att de var roligt. tror du jag bryr mig för fem öre om er. Ni har inte kommit en meter sen vi slutade skolan för snart 3 år sen. Lyckliga ni ;D
efter lite snack drog vi oss mot torget, maten kan väl ändå inte misslyckas tänkte vi. Claudi är ju fan claudi. Och självklart så var det gott med lite halvt fyllekäk. Men tro inte allt kvällen slutade där. Nej där blir emelie uppraggad igen och denna gången av en lite längre kille men dock så falsk. Han påstod sig vara 26 men såg snarare ut som 46. Han bodde i Landsbro, där man finner lugnet och frågade emelie om hon kunde tänka sig en framtid med honom. Som fru och få lite barn. Och om inte nu så gärna på sikt. Haha. Som tur var så var inte emelie så sugen på den tanken. Flytta ut till Landsbro, bli fru och få fem ungar. Nej lite högre planer har hon allt. Så han dumpade vi av och arga som små bin åkte vi hem. Men ack så kul man kan ha ändå med denna brutta. :D Vet att jag aldrig mer i hela mitt liv ska gå ut i vetlanda, den saken är klar och gjorde sig ännu klarare igår. Vetlanda is going down!


innan jag åkte ner till kalmar idag så sov jag som en liten gris, dock ringde min telefon två gånger men var alldeles för trött och förvirrad för att svara. Får lov och hoppas att det inte var något allvarligt. Sen var det frulle och fika. Skulle nog kunna flytta hem för matens skull. Man gör ju inte sån mat som mamma direkt. Hade ju som sagt tänkt och åka alla redan vid två men så blev det ju inte. Men hann och träffa på e en stund innan jag åkte iväg. Undra om jag någonsin kommer vara snäll mot dig? haha. you've got you own medicine! mohaha
Färden ner var ganska så lugn, kunde dra på rätt bra om man bortser från en seg bil, en arlatankbil och en övningskörare. Har varit och lämnat av bilen nu också, så nu ska jag bara hoppa i säng. kolla på nåt bra program och sen sussa gott. Hoppas ni alla haft en trevlig jul. Jag har iaf haft en underbar julhelg med min underbara familj och fantastiska vänner. Ni göra livet värt att leva ♥


Kommentarer
Postat av: ems

oh e du hemma i kalmar igen? jag kommer dit på torsdag.. men den tiden ligger du nog däckad efter en hård natt på nyår :P

2008-12-29 @ 00:51:56
URL: http://foreverwithin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0