swing ister magister

nu har jag lämnat av emelie o emelie på stationen, dom får åka ersättningsbussar idag också. Det har ju varit en sån grym storm så inga tåg går just nu. tur att dom inte ska längre än till växjö iaf, hade jag behövt åka hem skulle jag ju dö just nu. igår hade jag ju min inflyttningsfest o det kan bara beskrivas med ett ord. lyckat!

var uppe vid åtta o åkte till maxi o handlade mat, lagade maten, städade här hemma och massa annat innan dom skulle komma. sen var ju tåget eller ja bussen lite seg så emelie o emelie var här vid halv fyra och kj kom vid den tiden också. började käka maten som jag hade gjort, den avancerade tacosen.. sen var de efterrätt .. marängswich.. eller hur de nu stavas. Gott är det iaf. Efter ett tag rullade de in lite folk, sammanlagt var vi 18 pers som mest skulle jag tro.

det är så roligt när man festar för man får reda på så mycket när folk är lite fulla. fick reda på lite saker om vissa.. nej men de var väl ganska lugnt med hemligheter igår.
gick till kåren sen, var knappt en kotte där när vi kom hem vi tog stämpel o sen gick vi tillbaka o fortsatte festa. massa dricka, bål.. ja det är ju dricka det också. och massa annat också hann vi få i oss innan vi gick till kåren sen igen. Då var det lite mer folk när vi kom dit och gud så jag har längtat efter få festa på kåren. har inte festat på kåren i sen i november tror jag. Jag har ju bara jobbat en massa så har inte kunnat gå dit,. men nu tusan. Shot när man kommer in, de är rätta takter minsann.
dansade o dansade, men det var ju så himla varmt där inne, som vanligt. skulle gå ut o ta lite luft och då möter jag på J, som jag inte pratat med på jättelänge

vi stod o pratade ganska länge, han följde med mig ut för o få lite luft. sen pratade vi med varandra hela kvällen. Haha, emelie tog ett lite snack med honomo o då blev han lite sur o hon sur på honom. Aja, sånt som händer. Bettan o Kj försvann ut ... för o käka mat. det skulle jag också ha gjort egentligen, vilket jag kände efteråt. Men träffade alla sen när vi skulle gå hem, jerry mådde dock inte så bra. han besökt både det ena och de andra fick jag höra :P Jag följde med J hem, han mådde inte bra så ville se till att han kom hem ordentligt. Stannade kvar hos honom vilket jag egentligen kanske inte skulle ha gjort men vad jag nu gjorde. tycker ju om honom rätt mycket även om jag vet vad som har hänt innan.  jag vill bara inte att du ska vara ledsen, för nåt är det ju. jag vill att du ska kunna lite på mig så du berättar det för mig. Du sa ju vissa grejer som gav mig hopp, det vet du! :)

kom hem klockan halv tio idag och hela stället var helt i kaos. Flaskor, burkar, mat, skräp, stolar.. ja de mesta var på vårt köksbord när man kom hem. Så det var bara o ta tag i de. gick ganska så snabbt, bettan kom o frågade om hon kunde hjälpa till men då var jag redan färdig.

Idag var de ju dagen-efter-fest-fylle-käk så vi gick till venezia och köpte pizza. Och när vi kom hem spårade vi ur totalt. Såå roligt. Satt andra människor i köket också o vi flummade på ganska rejält.
"Har ni aldrig gjort isterband, man trär på det där istret, det är typ som en kondom o så stoppar man i köttet i korven och så blir det isterband"
sen spårade det ut ännu mer när bettan blev lite porrig, eller ja det var vad emelie trodde om bettan iaf. Sen kommer dom på att dom ska mobba mig istället. Det var dock inte lika roligt. Men om man bortser från o mobba mig så hade vi väldigt roligt.. inte ofta man har så kul när man är bakis som en gnu!

Nu är jag ju ensam igen, vi håller på o frostar av frysen. Det var ju så grymt mycket is i frysen så vi fick ju inte rum med maten. Hoppas det är klart snart så jag kan lägga mig o kolla på tv och allmänt bara vara bakis! haha. nästa vecka är det.. hm.. TURsittning, ska bli så jäkla kul. Det är hawaii-tema i år. Jag o helena kommer vara så snygga i våra bastakjolar o kransar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0