akuten

nyår för mig denna gången var bara skit. Började med att jag fick stressa in till stan och hämta en julkorg som mamma hade beställt men inte hann och hämta. Så det var bara för mig och åka in till maxi och hämta den. Sen när jag kommer hem, har 3 timmar på mig.. har inte hunnit göra nåt alls säger pappa att han har ont i ryggen och mår illa. Jaha, mamma ska precis åka iväg och jobba, andreas ska med henne ner till sina kompisar och ja, det blir jag som får åka med pappa till akuten. Hinner knappt äta nåt imellan men får i mig lite iaf. Hinner dock inte fixa mig nu heller, så åker iväg i mysbyxor och helt osminkad. Bara för att säga så själva mysbyxor-osminkad-grejern bryr jag mig inte om. Det är kalasskönt o gå runt i mysbrallor o omsinkad men just nu hade det varit skönt och i stort sett vara klar. Men nej, jag åker iväg som en lod till eksjö akut med pappa. Där får vi vänta som vanligt innan man får träffa en läkare. Under tiden hinner det komma in en lite pojke som har trillat och skadat sig, en fyllegubbe som lägger sig på golvet i väntrummet, och massa andra. Pappa får efter en lång sjukhusstund träffa läkare och jag sitter och kollar på tv i väntrummet. Det är hockeymatch mellan sverige-tjeckien. Det är smågrabbsen som spelar men dom vinner, får även veta att dom vunnit sin grupp Grattis.
Jag får ringa, eller ja, Christian ringer mig.. men jag får säga att jag troligen inte kan komma ut till dom ikväll. Nu har klockan hunnit bli fyra och jag ska vara där om en timme, 3 mil därifrån sitter jag och tror inte att pappa är i närheten av klar än på flera timmar och jag gissar självklart rätt.
Efter lång väntan kommer det en sköterska och fråga efter mig, jag får gå in till pappa. Han mår illa, har ont, kräks och efter en lång stund så darrar pappa som ett asplöv och ser helt likblek ut. Han får helt enkelt inte åka hem. Klockan är nu lite efter sju och jag åker hem. Hem till Mizo som har kissat över hela toan.
Hinner nu få i mig lite mat och efter två timmar åker jag igen till eksjö, denna gången med mamma.
När vi kommer dit mår pappa fortfarande lika dåligt om inte sämre, mamma bestämmer sig för och stanna kvar. Jaha, nu är ju det snart midnatt och jag sitter på ett sjukhus i Eksjö. Precis vad jag hade tänkt att jag skulle göra nyårsnatten. Nej, inte direkt. Men jag fick uppleva något nytt, se massvis med rakter från en hög utsikt över eksjö torg och stad. och dessutom fick jag stå inne och se allt detta, jag slapp frysa. Alltid nåt ;)
Runt halv ett åkte jag hem, själv då ja. Hem till Mizo igen för o torka kiss. yääääy
sen var det för mig och vänta in om lillebror skulle komma hem, det gjorde han sen somnade jag.
Det var hela min nyårsdag/natt. Det blev inget firande alls för mig.
Men god fortsättning på er. Hoppas ni hade en roligare kväll än vad jag hade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0