selma lagerlöv

kanske ska göra en liten snabb uppdatering om dom senaste dagarna. Emma kom till mig i torsdags, hämtade henne i nässjö vid halv elva eller nåt sånt på kvällen. åkte hem o sen somnade vi väl i stort sett tror jag, eller ja. Hann ju med massa snack innan dess men somnade nog ganska så tidigt ändå tror jag. Fredagen var det student i vetlanda. Åkte in o kollade på alla som tog studenten, i år var det iaf ingen som man behövde gratta så gick bara runt lite o grattade folk man såg o kände lite sådär. sen åkte vi hem o solade, eller grillade kanske. Hm, jag minns inte riktigt vad vi gjorde. Lördagen var det fest, tog de ganska så lugnt på morgonen. var det då vi tvättade båten? Emma och jag skulle bara ner o glida runt lite med båten i dammen och ta kort. de hela slutade med att vi tvättade hela båten så den blev skinande ren. dock är den lika smutisig igen :(
På kvällen åkte vi in till emelie, det var minsann lite förfest, eller ja.. samling på människor hemma hos oss först. Var en massa brudar o smått ögongodis. Åkte in med billi, carro, andreas o emma. Åkte till maxi o handlade lite mat sen drog vi ut till östanå på förferre :D Satt o käkade och snackade, självklart kom ju ämnet hultsfred upp :/jag vill åka !!!
sen åkte vi taxi ner till hotellet. taxichauförren måste ha trott vi var helt knäppa. bettan satt där fram o helt plötsligt frågar hon om vi är alla i bilen. Om andreas var i bagaget? Haha, andreas hade ju inte varit med oss på hela kvällen :P
festade loss som aldrig förr sen på hotellet, emma beställde nån shot och den var inte riktigt klok. Den skulle vara stark men inte med smak av laktrits. den brände ut alla mina tarmar och inälvor och allt som fanns i min kropp. Kvällen gick fort o sen åkte vi hem. Väl hemma minns jag knappt nåt :| blev allt för mycket med shoten tror jag.
Dagen efter var ju inte den mest lyckade direkt. Jag och emma totalslappar, jag mår illa som en gris och vi ska åter ner till dammen för o ta ett bad och de slutar med att Mizo förstör hela fontänen och vi får fixa den. Mattias upptäcker en spindel på ca 6 cm! den var sjukt stor och lååång. har aldrig sett en så stor spindel innan.
skjutsar emma till bussen sen åker jag hem o totaldäckar.

Idag ringde ottosson och frågade om jag ville hitta på nåt med henne och bettan. självklart ville jag de. Dagen spenderasde med dessa två brudar. först lunch på chili thai sen var det shopping på .. systemet för emelies del sen hade vi shoppat färdigt och vi åkte hem till mig för o kolla på våra kattungar o softa? sa jag rätt ord nu emelie? hann även få med emelie o emelie på ett litet äventyr, flytta kossor. haha, stackarna hade aldrig gjort nåt sånt och kan förstå att man helt vill springa in i bilen o sätta sig igen.
Sen ville då emelie spela spel, hon lyckas på nåt vänster att alltid vinna. vet inte hur kvinnan gör men vinner, ja de gör hon alltid .
Hade en kanontrevlig dag med mina små´brudar. Hoppas vi kan göra om de snart igen :) kom ju upp en hel del minnen som man har samlat på sig genom åren :)

Imon ska jag handla studentpresent till en granne som tar studenten sen blir det nog även lite städning och packning. Åker till sthlm på tors. då blir det shopping, umgås med släkt, båtfärd och troligen träffa hjärtat mitt :) saknar dig sötis!

nu ska jag lägga mig o sova!
Natti

Kommentarer
Postat av: Alex

Ja, jag vet att jag är ordnazist, folk säger det, men... Selma LagerlöFFFF är det, inte löV!!! Och jag fattar inte vad hon har med inlägget att göra... Missar jag nåt väsentligt nu? Hoppas vi hinner ses till helgen, iaf. Vi får höras! Kram!

2008-06-11 @ 12:10:15
URL: http://contactalexi.blogspot.com
Postat av: Alex

Haha, jahaaa! Ja, men då fattar jag :P Ja, men på lördag kväll tycker jag låter bra, du kan väl plinga på fredag eller lördag dag? :)

2008-06-11 @ 13:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0