tågåkande

nu har jag tid o skriva vad som har hänt dom senaste dagarna. Sitter på tåget ner till Kalmar nu, har varit hemma i tre veckor precis och imon börjar jag jobba.
I torsdags åkte jag upp till Skutskär, började åka tåg från Ekenäs vid sju på morgonen o var framme i skutskär vid 13tiden. Det är ju så roligt o åka tåg så länge, med en massa byten och knappt veta vart man ska åka så blir det genast mycket roligare. Hjärtat kom o hämtade mig sen åkte vi till Gävle o kollade runt lite. var tyvärr inte riktigt på shoppinghumör, alla mina pengar gick ju åt när jag var i sthlm veckan innan. Men vi kollade runt lite sen åkte vi hemåt, hälsade på hjärtats farmor o farfar, och fikade hos hans mamma också. så trvligt. käkade sen när vi kom hem o sen blev de bio på kvällen med anders o jenny. Kollade på The happening. Inget och rekommendera tyvärr. den var mer bara konstig. Men mys o gå på bio iaf, de var allt för längesen man var på bio.
Fredag var de ju midsommar, vi åkte till Anders o hans familj. Dom hade ett riktigt firande minsann, dom hade gjort värsta midsommarstången och massa mat. Efter allt kalasande var vi så trötta allihopa så vi gick o vilade lite innan vi skulle ut till nästa ställe. Vid femtiden var vi ute i Öregrund, eller ja nåt sånt hette de iaf. Vi grillade o drack, spelade brännboll. Duktig som man är så spelar man i nya skor och gissa om de var halt o springa så de slutar med att jag druttar omkull och blir helt kräsig på mina ben eller jag får iaf stooora gräsfläckar på benen. Snyygt! Vi sjöng singstar och gissa vem som rockade. haha, eller nej jag vann iaf den låten jag sjöng men sen fick de räcka.
vi åkte vidare senare på kvällen, gjorde inte så mycket. vi fick vänta på skjuts i en timme men sen satt vi på nån krog o drack lite. en lugn och lyckad kväll trots massa mygg o väntan.
Dagen efter var de nån som inte mådde så bra, jag kan säga att de inte var jag iaf. Hon vi bodde hos hade en fyrhjuling så vi åkte med den sen åkte vi hem. Vi var allmänt sega, somnade framför tvn sen var de käk. dagen gick väldigt fort sen var de typ sova, undra om vi kollade på fotboll. Minns inte riktigt om vi gjorde de eller inte. Jo de gjorde vi ju, vi satt nog åtta pers och kollade på fotbollen och så spelade vi kubb också. Killar, ni är ena dåliga förlorare. Haha. Men det blev lika iaf så de var väl tur de annars vet jag inte hur kvällen hade slutat.
Söndagen sen skulle jag hem, tråkigt med dessa söndagar.. Åkte tåg till sthlm sen åkte jag buss. Sov ända till Linköping sen efter Linköping var jag klarvaken. Roligt o sitta o glo i 2½ timme. nej de var de inte men de gick. Så, de var en liten snabb uppdatering vad jag gjorde midsommar. Hoppas ni andra hde en trevlig midsommar också.  :)

Nu är det bara 45 min kvar tills jag är hemma i kalmar. Ska både bli skönt o tråkigt o åka tillbaka. Men fick reda på en bra sak innan iaf. så jag är glad!
Vi ses i kalmar gott folk!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0