Stockholm

På begäran av Kj så ska jag göra en lång uppdatering om vad som hände när jag var i La stockholmo.

Vi åkte i torsdags morgon, och som vanligt när jag ska åka tåg så är det försenat. fick vänta en halvtimme på att tåget skulle komma men sen bar det av mot huvudstaden. Det gick relativt snabbt o åka upp som tur var. När vi kom fram låste vi in vårt bagage sen gick vi lite på stan, ja drottninggatan vill säga. Vi besökt Vetekatten också men vi fikade inte där, tyvärr kj :p Men vi köpte med oss lite fikabröd och vanligt bröd också. Som för övrigt var väldigt gott :)
gick lite på hötorget och kollade in alla som står och säljer blommor, väskor, frukt, godis, ja allt nästan :P sen hämtade mats oss så vi fick åka hem till haninge. Där fick vi mat av moster. guud så gott de var, nypotatis och grillat kött.. mumma säger jag bara. var så mätt sen så jag kunde knappt röra på mig och efter fick vi jordgubbstårta. Inte fel de heller. Somnade rätt bra efter all den maten. 

Fredagen åkte vi in till stan efter frukost, alla andra ville ut till Vaxholm med båt och kolla runt. meningen var att jag också skulle med, för de första gick vi till fel kaj så fick vi springa till den andra, och vi hade knappt 10 min på oss. Sen när vi väl kommer dit började hagla. Jippi va roligt, sen skulle vi inte komma tillbaka i land förrän efter fem på eftermiddagen och då skulle jag ju missa när Andreas skulle komma till sthlm från gävle. Han skulle komma vid tre så jag struntade i vaxholm och shoppade lite innan andreas skulle komma.
Hittade mig en svart skjorta på ZARA, love ZARA, linne och en kofta på Gina och massa örhängen :P Sen hämtade jag min plutt på Centralen. Han var så stilig i sina nyinköpta kläder. Min lilla snygging ;)
Vi gick till Kungshallen och käkade lite mat sen gick vi till hötorget också, där köpte han 10 underbart fina rosor till mig ♥ tack honey! vi gick vidare och kollade på lite allt möjligt, jag köpte mig en klänning på Ohio. en vit med turkosa blommor på nertill. Så fin! Promenderade till NK också, de var ju någon som inte hittade dit så jag fick ju visa vägen. Vi hittade oss jättefina väskor för en sådär 2000 kr, eller ja t.om 10 000 kr. På nån avdelning möttes vi av en tjej som nog var tvingad till o va supertrevlig o säga. "Hej och välkomna" så fort man klivit innanför dörren. Vi kände att det inte riktigt var vår affär så vi gick därifrån. Sen gick vi till kungsan och kollade lite på fotboll. Eller lite och lite, vi satt ganska länge och kollade, satt så länge att de blev kallt till slut. Sen kom mamma, moster och mattias i land och hälsade på oss. Andreas var nog lite nervös men det gick galant. Åkte hem sen och kollade lite mer fotboll sen var de godnatt.

Lördag sov vi väldigt länge, de var grymt jobbigt och ta sig upp. Alla andra verkade va trötta också, vi åt nog frukost runt halv elva, elva. Sen efter frukost åkte jag och Andreas in till stan. Vi skulle möta upp Andreas kompis Anders och hans tjej Jenny. Vi hade bestämt att vi skulle kolla på fotbollen med dom i Kungsan, de var Sverige-Spanien som spelade. Vi mötte upp dom på centralen sen gick vi ner till Kungsan och käkade lite innan. Som tur var så var ju inte Jenny heller så intresserad av fotboll som killarna var så vi satt snällt kvar på bänken när fotbollen började. Några kompisar till Jenny kom dit också så vi var ett tjejgäng som satt o snackade. Sen började de ju självklart och regna så vi satte oss under tak, eller försökte iaf. Fanns inte så mycket till tak. Till slut tröttnade vi och gick därifrån. Precis innan så var de säkert ett femtiotal som försökte springa in på området men de var helt fullt, dom sa att de redan var 11 000 inne på området så kunde inte komma in fler. Synd att vi då som var totalt ointresserade var där inne :P Men vi gick och käkade istället. Sen efter matchen kom andreas och anders och då ville dom också käka så vi gick till nån kinarestaurang. satt där och kypare var riktigt kinesisk, även så hade han nog svårt för svenskan så vi fick knappt rätt beställning. Men allt gick bra till slut och efter maten var alla mätta och belåtna så vi åkte hemåt. frusna och trötta väl hemma så var de godnatt.

Söndagen var de åter hemåt igen. Vi åkte in till centralen runt 12 och andreas skulle med tåget hem vid ett tiden. Vinkade av honom på centralen :( saaaakna. Sen var de lite mer shopping för oss andra. Jag hade ju klantigt nog tappat bort min kamera när vi var i kungsan. tänkte att den får jag ju aldrig se mer igen men jag gick dit o kollade och tror ni inte de var en snäll själ som hade lämnat in den Så där fick jag tillbaka min kamera i säkert förvar. Ibland kan man ju ha tur. För er som inte vet så har jag ju faktiskt tappat min mobil en gång innan och fått tillbaka den sen. Jag har nog lite tur ibland. Sen gick vi och käkade innan vi åkte hem fikade på Waynes Coffe och sen var de hemåt. Tågresan hem var så seg, somnade till flera gånger men för er som har åkt med SJ.s X2000 tåg så vet ni att de är grymt svårt och sova bekvämt i sätena. Så nickade till och kände mig allmänt dum flera gånger :P Men vi kom till Nässjö också och då åkte vi och handlade lite. Pappa och jag gick runt på maxi och flummade runt. haha. "du hämtar de o så hämtar jag de" sa pappa. Men så gick vi ändå till samma ställe. Vilken kommuikation vi har ;D
Regnet hade kommit till småland också men de gjorde inget för jag var hemkommen från sthlm och från en helt underbar helg med släkt, vänner och framför allt från en underbar helg med Andreas!

Så de var min uppdatering, har säkert glömt en massa och skriva men minnet är bra men kort som man brukar säga. Iaf så har stockholm varit kanon trots dåligt väder och stressiga stockholmare.

Kommentarer
Postat av: kj

oooh, härligt! å visst e sussan förtjust! ;) nice m shopping! hittar nada här nere, vill upp till kungligheterna å bränna pengar NU hahha.. :P

2008-06-17 @ 07:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0