hem ljuva hem

Gårdagen i skövde var rolig och kall. Vi kom dit i tid men tror ni det kom igång i tid? Nej det gjorde det inte. Men efter lite information att vi inte fick lämna stigar eller gå utanför vissa gränser då vi kunde bli nerskjutna i stort sett så fick vi gå runt på olika stationer och se vad alla lumpenkillar/tjejer gjorde om dagarna. Första stationen vi gick till var andreas station. Vi fick åka stridsvagn! Wow, det är inte illa må jag säga. Vi fick rum sex personer och det var andreas som körde. Ballt! Sen gick vi runt och kollade på massa vapen, inte alls min och cassandras grej men alla andra verkade tycka om det. Dom skulle känna och kolla på alla vapen, ouh, ah, wow lät det hela tiden från alla som var där. Jag och Cassa frös mest om fötterna o ville gå och värma oss istället. Vi hittade lite lammkött också, en var så snygg så jag höll på och trilla omkull. Haha, men vi lät honom vara och gick vidare istället.
Efter fyra timmar i kyla med vapen och militärer fick vi nog och begav oss mot Skövde Centrum men tyvärr hade allt stängt då vi kom fram så vi gick och käkade på ett thai ställe, blev supermätta och åkte hemåt. Somnade som en bebis i bilen och vaknade upp i jönköping. trodde aldrig vi skulle komma hem, slog på radion och då var det ju melodifestivalen. Haha, mamma, pappa, mattias och jag satt och sjöng med i bilen. hade nog kunnat stanna kvar där istället för o sitta framför tvn som det sen blev. Hmfp, blev man nöjd med vinnaren sen? Anna Bergendahl.. hm.. Jo hon är bra men en vinnare? Nja, hade nog heller sett Salem faktiskt, eller Eric Saade. Nåja, det blir aldrig som man vill så varför bry sig om det?

Idag har de varit lugna gatan hos familjen Karlsson. Eller ja, det började med en två timmar lång promenad med hela familjen. Snart är det ju påsk och jag ville ha lite påskris vilket inte var det lättaste och fixa. Mamma och jag skulle in en bit i skogen, eller ja kanske bara 5 meter från vägen men det var säkert en halv meter snö och vi var visst inte lätta som små möss så vi sjönk ganska snabbt men mamma kom på att om man kröp på snön så gick det lättare. Kan meddela att detta har förevigats på kort så det kommer komma upp. Fick iaf med mig lite påskris så jag var nöjd och såg ut som en snögubbe.  Vidare blev det mat och lite vila.. hehe, kvällen har bestått av Wipeout, persikor, skratt och en mysig mizo. :)

Kom på en grej innan men vet inte alls om några andra är på idén. Och ja, det är SUPERLÅNGT kvar till midsommar men är de ingen som vet vad som sker och vill ha ett litet förslag kan ni ju höra av er. Var gärna lediga midsommarafton och midsommardagen :)

Nu ska jag krypa till kojs, ska hem till kalmar imon igen men innan dess ska det hinnas med lite vetlanda och klippning.

Puss&kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0