stockholm

Haha, det gick väl sådär och mobilblogga. Blev visst två inlägg av någon konstig anledning, får nog helt enkelt hålla mig till och blogga på det vanliga hederliga sättet. Kan ju nu då lite mer berätta hur helgen var.
Vi åkte buss upp i hela sex timmar och det är nåt jag aldrig mer ska göra. satt hela vägen och lyssnade på ett par fjortistjejer som hade glömt sin dator hemma på skrivbordet. hade god lust och strypa dom ett par gånger men tur var så hejdade david mig i sista sekund. Väl framme i sthlm åkte vi till hotellet som jag hade bokat ute i Solna. Började bli lite orolig hur hotellet skulle vara, jag hade ju bara sett bilder på det och jag visste inte alls vart det låg eller nåt sånt men visste de skulle ligga nära ett köpcentrum. Tur var att precis när man kom upp från tunnelbanan låg ett köpcentrum där och även så hotellet. Mitt i köpcentrumet. Man gick gå in och längst bort låg det. Superfint, superlyx :D så jag lugnade ner mig där och vi åkte upp till rummet som också var superfint.

Vi vilade oss lite sen åkte vi in till sthlm igen och vandrade runt lite. Käkade på en thai restaurang och det var helt underbart gott. David som är lite känslig för stark mat fick verkligen en stark rätt och det brände ganska rejält i halsen på honom medan min mat var lite mindre stark, jag som annars tycker om stark mat. Gick till Hötorget och beställde biobiljetter till Alice i underlandet- 3D till lördagen. Sen gick vi vidare utmed drottninggatan och bara strosade runt. Åkte tillbaka till hotellet efter en stund och somnade gott i härliga hotellsängen :)

Lördagen blev det ett fullt schema från början till slut. Hotellfrukosten är ju det bästa jag vet, man får ju välja och vraka bland massa grejer. Och om jag åt, haha. Snabba var dom också på och plocka undan våra tallrikar så vi fick gå och hämta nytt. Men det är ju vitsen med hotellfrukosten. :) Efter frukost åkte vi in till sthlm och träffade davids moster. Vi gick på visning på kulturhuset. - Medvetandet och känslor. rolig visning där man fick reda på hur människan tänker och tycker.  sen blev det snabbt ut till mose backe och södra teatern. Där kollade vi på spex. Chalmers från göteborg var och spexade. Davids syster var där också så henne träffade vi också. Haha, det är ju så kul o gå på spex. I tre timmar satt jag och skrattade och hade jättekul. Dom var jätteduktiga, det var Veraspex så det var bara tjejer som spelade men dom var superduktiga.
Iväg till bion och bli av med min 3D oskuld. Den var en bra film, lite scary när man tror man är med i filmen. coolt att man kan göra sånt. Efter bion var det tänkt att vi skulle gå på fest med spexgänget men david fick feber så vi stannade hemma på hotellet och hade det mysigt istället.

Söndag blev det och checka runt på köpcentrumet, fanns en hel del och kolla in. Jag hann med o köpa en superfin klänning, rosa med spets. Me like. sen blev det lite hötorget för o köpa lite blommor som jag skulle ha med mig hem som så fint står på mitt bord nu. Sen väntade den underbart härliga mördande resan hem. den var sååå dryg och bussen var helt fullsatt hela vägen till oskarshamn. Kom till Kalmar runt elva tiden, blev lite nattamat sen somnade sussie som en liten bebis.

Sammanfattningsvis har jag haft en helt únderbar, mysig, rolig, galen helg med mys i sthlm. Älskar dig min knasboll!

Puss&kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0