Kräks

Idag på jobbet hände nåt som inte hör till vardagen. Det började med att vi såg en alkis ligga på golvet på skönhetsavdelningen och typ sova. Han började vakna till liv o vi sa åt honom och gå ut men han tyckte de var för kallt och snutarna gärna fick komma o hämta honom. Under tiden vi ringer polisen och ber dom hämta honom börjar han spy som en kalv. Jag har aldrig hört någon spy sådär. Det lät mer som ett djur spydde än en människa. Och det ville inte sluta heller. Där står man helt hjälplös, en alkis ligger och spyr på golvet och man ska försöka hjälpa kunderna samtidigt. Lyckat!
När han spytt färdigt börjar han pallra sig ut och tänder en cigg. Går in på Kappahl och röker där istället. Efter en stund kommer polisen och tar hand om honom. Tur det. Men det som väntar oss är spya till dess like på MIN avdelning. Wiiie, eller inte. Jag hatar verkligen sånt men det var jag som fick ta tag i detta. Jag trodde de var min död. stå där och plocka spya efter en alkis är då inte det jag är anställd för! Jenny och Nettan fick allt också ta tag och moppa lite. Men frågan är vart chefen var!!?

Har mått lagom dåligt hela dan sen. Äta lunch var ju inte direkt lockande. Var först när jag kom hem som jag kände hunger.
Trodde man kunde få ha sin lediga dag imon men icke. Ska in på jobbet vid åtta på möte. Sen ska jag och Fridalusen löpträna lite genom Calmare Stad.. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0