flytta hem- nejtack!

förlåt mig bloggen men jag har verkligen inte haft tid eller ork och sitta här. Har inte de nu heller. Jag blir såå slö när jag är hemma men samtidigt är det ju så jäklans skönt o bara va. I mitt andra hem - kalmar. Där är det alltid nåt som måste göras. Ska man inte jobba så är det städning, tvättning, handla, träffa den o den, göra det och det. Aldrig kan man riktigt känna sig lugn.
Här hemma är det lugnet själv, mamma sa preis till mig och gå ut och kolla på tranorna ute på åkern. Hör man sånt i kalmar eller. Nä tror inte så. Det är ju bara på landet som man hör sånt. Haha. Innerst inne nånstans långt in kanske jag tycker om landet ändå men det sitter långt in.

Var på lite tjejsnack med  E & E häromdagen och dom promt påstod att jag skulle flytta hem igen. Även mamma A frågade mig om jag inte ville flytta hem igen, bara lite. Haha. Nej blev svaret. Jag överlåter det till fröknarna E att flytta hem. Vi kanske kan säga så att om 10, 20 år kanske jag flyttar hem igen.

Om några timmar bär det av mot nässjö igen. Tiden går ju alltid sååå fort när man är hemma. Ska försöka mig på lite promenad innan jag lämnar landet och dess härliga luft. För sen blir det avgaser och grannar i väggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0