jäkla sjukvård

Blev precis väckt av mamma. Hon ringer och kommer inte direkt med den bästa informationen man vill vakna till en lördagsmorgon. Hon frågar om jag jobbar idag och svarar att jag är ledig. Hon berättar att Andreas, för er som inte vet  min lillebror. Att han hade fått åka in akut i natt till Eksjö sjukhus för han hade så ont i ryggen. Han hade tidigare varit på vårdcentralen i vetlanda. Dom hade konstaterat efter ha sagt till honom. Böj åt höger, vänster, fram. Du har ryggskott. När man har ryggskott kan man ju fan inte röra på sig?!?! Iaf så hade det bara blivit värre under kvällen och han fick åka in.
Väl i eksjö där det finns "riktiga" läkare körde dom in honom på operation. Dom visste inte exakt vad det var men vad dom visste var att det absolut inte var ryggskott iaf.
Stackars lillebror. Han skulle ha sprungit Göteborgsvarvet idag, han hade längtat och tränat till detta länge. Men istället hamnade han upp på operationsbordet i Eksjö. Nu hoppas jag att det ordnar sig fint och att det inte är nåt allvarligt. Jag kan ju inte göra nåt härifrån heller. Iofs kan jag kanske inte göra mycket mer om jag är hemma heller men vi får se hur det går under dagen annars tar jag första bästa tåg hem!!
Lycka till lillebror!  ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0